Thursday 6 January 2011

Ambang Merdeka 2014





Kebebasan Ku

Aku bukanlah termasuk orang yang dibebaskan
Melainkan aku sendiri yang mencari jalan kebebasan
Dari alam fikiran menuju ke alam perasaan
Dan kami bertemu di perbatasan

Yang di luar menuju ke dalam
Kami bertemu di perjalanan
Batas antara luar dan dalam
Tiada orang lain yang menyaksikan

Jalanku jalanya jua
Beza tak sama
Yang satu nyata
Yang lain tidak nyata

Ibarat khayal tapi nyata
Yang luar dan juga yang dalam
Dan sesudah kami berkenalan
Dipertemuinya kiri dan kanan

Aku mencari jalan sendiri
Untuk membebaskan diri
Dan aku merdekan akalku
Sifat ini hanya cermin
Berguna untuk orang yang ingin
Hendak melihat diri sendiri
Untuk tahu hakikat diri

Diri itu adalah aku
Kerana timbulnya dari aku
Orang berada di hapapanku
Kerna melihat padaku.

Jadi saudaraku, kita harus bebas dari segala cengkaman dan jua dari batas sempit yang membawa kemusnahan.Kemunduran diri dan self inner ini membataskan kita untuk maju.maju yang kita pinta adalah rahmat maju dari sudut rohani dan jasmani, zahir dan batin.

Kesimpulannya ; Jalan atau landasan atau prinsip atau pegangan dan mahupun politik harus berteraskan dengan setelah memahami ( Dua Kalimah Syahadah ) Kalimah ini mempunyai Hikmat, Hikmah, Pengakuan, Pangkat, dan juga Martabat.

Lang Puteh
Winston Eagle Resoucers
Lot 21 ,Kg Pasir Tambun
06000 Jitra.Kedah

No comments:

Post a Comment