Wednesday 11 July 2012

Sedetik Mengenalimu Lalu Menyanyaimu

Kelembutan yang wujud dalam jasadmu
Terpancar sinar suci murni yang luhur
Maka terciptalah satu cahaya
Yang bersinar gemerlipan
Diantara kita
Waktu bertemu dan ditemukan....

Aku yang lalai menilai
Kesetianmu yang kulihat
Semakin pudar dan pucat
Adakah benar begitu ?
Aku pula merasa sangsi
Dengan perbuatan ku jua...

Kenapa sekarang baru timbul
Selama dulu hingga kini
Apa yang ku abaikan
Mengherdik pundak ku
Kau kini sudah tidak endahkan aku seperti dulu
Aku hanya seperti menunggu isyarat yang belum tentu lagi
Aku dahulu jaguan yang tidak gentar dan takut..

Kini tidak lagi mengharap
Tidak lagi mengatur
Bukan lagi memilih
Larang pun tidak
Suruh pun tidak
Semua makin sukar dan susah
Menyelami hati budi mu
Yang tidak seperti dulu
lantas merasa sesal
dalam redho---afif shukri

afifmalaya.blogspot.com
3.56pm
rabu 11/07/2012



No comments:

Post a Comment